Morgonpass

– Snatch – 70% (50) x 3; 75% (52,5) x 2; 80% (55) x 1; 85% (60)x 1; 80% x 1; 75% x 1
– Clean & jerk – 70% (70) x 3; 75% (75) x 2; 80% (80) x 1; 85% (85) x 1; 80% x 1; 75% x 1
– Romanian Deadlift – 55% (85) (of back squat) x 8 x 4
– Ab wheel – 3 x 15

Kommentar: lite bättre ryck idag men lite av samma problem som senast.

Snatchfokuserat

– 3-position snatch (floor, knee, mid-thigh) – 70% (50 kg)x 2 sets; 75% (52,5 kg)x 2 sets
– Snatch pull – 103% (72,5) (of snatch) x 5 x 3
– Snatch push press – 75% (52,5) x 5 x 3
– Back squat – 65% (100) x 5; 70% (107,5) x 5; 75% (115) x 4; 80% (122,5) x 3 x 2
– Weighted sit-up – 3 x 10 (15 kg)

Kommentar: snatchtekniken var inte på topp idag, lite svårt att slänga mig under stången till en full böj, tror det kan ha lite att göra med att det är trångt på gymmet. Även skönt att köra knäböj igen. I övrigt ett bra pass och nackdelen med den här programmeringen jämfört med traditionell Crossfit är helt klart tidsåtgången.

Caveman

I går var jag på besök i Christers Cavemanlada nere i Höllviken

20 min intensiv uppvärmning

Wod:
9 övningar:
Intervall 20 sek jobba 30 sek vila i 3 rundor sen byte av övning

Kul och grymt jobbigt som vanligt om man ger 100% i alla övningar. Snake ropes, KB, stock sving, boxsäck mm. Riktigt tufft cardiopass 🙂

20121012-151935.jpg